Do podpisywania deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi konieczne jest pełnomocnictwo, z którego jednoznacznie wynika umocowanie do dokonania takiej czynności – pełnomocnictwo szczególne. Pełnomocnictwo szczególne wymagane jest do podpisania deklaracji w imieniu właściciela nieruchomości, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa.
Pełnomocnik jest zobowiązany dołączyć do deklaracji oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa.
Jeśli przez „złożenie deklaracji” rozumiemy podpisanie się na deklaracji w imieniu właściciela nieruchomości, to do podpisania wymagane jest pełnomocnictwo szczególne. Obowiązek taki dotyczy wszystkich spraw podatkowych w tym spraw, do których stosuje się odpowiednio przepisy ordynacji podatkowej.
Pełnomocnictwo ogólne do reprezentowania mocodawcy przed administracją samorządową, które nie zawiera wyraźnego stwierdzenia w tym zakresie, nie jest dokumentem uprawniającym do dokonywania czynności w zakresie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (jej podpisywania, korygowania, itp.).
Zgodne z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie wzorów pełnomocnictw do podpisywania deklaracji oraz wzorów zawiadomień o zmianie lub odwołaniu tych pełnomocnictw poniżej dostępny jest wzór pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej w postaci papierowej.
Dane przelewu:
Nazwa Odbiorcy:
Adres:
Numer Konta:
Tytułem:
Kwota:
Urząd Miejski w Kartuzach
Gen. J. Hallera 1, 83-300 Kartuzy
93 1020 1811 0000 0102 0188 9476
Opłata skarbowa [NUMER DEKLARACJI]
17,00 zł
DOKUMENTY DO POBRANIA: